Content Marketing Kursus:
Lær at score kunder med
(lækkert) indhold

Kom FORAN dine konkurrenter med professionel indholdsmarketing

Fyr op under dine kunder (og dit salg) med Content Marketing!

Indholdsmarkedsføring eller Content Marketing har været en omtalt og diskuteret marketingdisciplin de sidste 10 år.

Gjort rigtigt kan det skubbe din virksomhed lysår foran konkurrenterne – for det er formentlig stadig de færreste af dem, der dyrker disciplinen.

Content Marketing kræver ikke nødvendigvis store budgetter, men en (pokkers) god strategi: planlægning, produktion og distribution af godt og relevant indhold for målgruppen.

Content Marketing kurser i øjenhøjde

Dette kursus giver dig viden og inspiration til, hvordan du nemt kommer i gang med en Content Marketing strategi. Du får værktøjer, så du kan arbejde videre, når du kommer tilbage til hverdagen.

Derfor vil kurset så vidt muligt tage udgangspunkt i din (egen) virksomhed og du opfordres til at bidrage med eksempler, tanker og spørgsmål sammen med de andre deltagere.

Vi gennemgår:

  Hvad er Content Marketing? – Fordele og ulemper

  Eksempler og cases fra både danske og udenlandske virksomheder

  Praktiske øvelser med indholdsplanlægning – og produktion af indhold i forhold til egen virksomhed (eller cases)

  Målgruppe og personas – (hvem er kunderne, og hvilket indhold er relevant?)

  Tendenser og vilkår for succes med Content Marketing i 2018 – og i fremtiden

  Tips og tricks til værktøjer – (gratis og betalte)

2.995,-
Prisen er eksl. moms

Sådan overbeviser du din chef om, at Content Marketing er et MUST!

Hvorfor skal vi investere tid og ressourcer på denne form for markedsføring?

Content Marketing kræver tid, planlægning og produktion af godt indhold. Men gjort rigtigt fyrer det op under din virksomhed – og skaber mere salg!

  • 77% af de adspurgte har øget målgruppers engagement med Content Marketing*
  • 72% har øget antallet af leads pga. Content Marketing*
  • 51% har øget antallet af salg pga. Content Marketing*

*Tal fra denne rapport: 2018 Content Marketing Benchmarks Budgets and Trends – North America Content Marketing Institute

Dit udbytte af kursus i Content Marketing

Hvordan får jeg succes med det?

Gennem dette intensive en-dags kursus vil du få viden, inspiration og praktiske værktøjer til selv at tage fat i Content Marketing strategi – enten med fokus på din virksomhed eller udvalgte cases.

  1. PLANLÆG: Skab fundamentet for en effektiv strategi (med fokus på kunderne og indholdsplanlægning)
  2. PRODUCER: Find det gode og relevante indhold og fortæl den gode historie, som tiltrækker, engagerer og fastholder kunder. Skab nye kunder og loyale ambassadører for virksomheden
  3. DISTRIBUER: Fyr op under det gode indhold og brug forskellige formater og platforme, fx sociale medier og søgemaskineoptimering (SEO)
  4. MÅL: Opsæt realistiske og relevante KPI’er og mål effekten af din Content Marketing indsats. Justér og tilpas løbende.

 

Hvorfor skal jeg lægge en Content Marketing strategi – kan jeg ikke bare gå i gang?

Indholdsmarkedsføring handler om, at skabe godt OG relevant indhold for dine kunder. At hjælpe dem med udfordringer og skabe løsninger gennem godt indhold – på owned, earned og paid-medier. Hvis ikke du har fokus på din online kommunikation og digital markedsføring – og strategi (du skyder i blinde), så er det nok ikke din virksomhed potentielle kunder finder først på Google. Eller taler om på de sociale medier.

ADVARSEL!

Hvis du, eller din chef, mener Content Marketing er en hurtig overstået stræk-øvelse og forventer ’kvikke’ resultater, så skal du ikke melde dig til.

Vil du til gengæld have praktisk ’how-to’ viden og værktøjer, så du hurtigt kan komme i gang? Og vil du overbevise ledelsen om, at det giver langt bedre resultater med indholdmarkedsføring end traditionel push-marketing?

Så meld dig til allerede i dag. Der er kun 8 virksomhedspladser på hvert hold…

Kurset er målrettet

– Ledere og mellemledere

 Marketing- og kommunikationsfolk

Kurset er også relevant for dig, der har en basal viden om Content Marketing, men mangler input til, hvordan du distribuerer dit indhold effektivt, og hvordan du får ledelsen overbevist om, at dette er et område, I bør bruge mere tid på.

Du får en underviser, der gennem konkrete eksempler lærer dig ALT, hvad der er at vide om content marketing

Forstå vigtigheden af content marketing og hvordan du bruger det i din virksomhed
Små hold - normalt kun 4 - 6 virksomheder
25% kollegarabat: Tag din kollega med til skarp pris
25% Gengangerrabat: Kom billigt på dit næste kursus (inden for 2 måneder)
Kursusdatoer
DatoVarighedSted
Vi har indtil videre lukket ned for vores kurser. Vi beklager ulejligheden.
Kurset afvikles af UCL - se mere og tilmeld dig her
Program
08:45 - 09:00

Forventningsafstemning og gennemgang af dagens program

09:00 - 12:00

- Hvad er Content Marketing, og hvorfor skal du investere tid og ressourcer i en Content Marketing strategi?
- Cases fra ind- og udland
- Fordele og ulemper (faldgruber)
- Overbevis (nemt) ledelsen og dine kollegaer: Content Marketing skaber mærkbare resultater!
- Kundecentreret vs. produktorienteret: Hvem er målgruppen (personas), og hvad er virksomhedens ’WHY’?

12:00 - 12:30
12:30 - 14:15

- Hvordan planlægger, producerer og distribuerer du dit indhold? (indholdsplanlægning, værktøjer, sociale medier m.m. owned – earned – paid medieplatforme, søgemaskineoptimering (SEO) m.v.
- Skab de bedste vilkår for dit indhold
– Hvad er godt indhold, og hvad inspirerer, engagerer og hjælper dine kunder?
- Du skaber nye leads, kunder og ambassadører.
- Giv dit indhold vinger, og gør det synligt vha. sociale medier, SEO (søgemaskineoptimering) og egne platforme.

14:15 - 14:30
14:30 - 15:30

- Hvad skal du måle på (KPI)?
- Brug af data - og sund fornuft.
- Hvad er effekten (ROI)
– Kan det overhovedet betale sig?
- Tendenser og fremtiden indenfor Content Marketing

15:30 - 15:45

- Tips og tricks til at komme videre, når du vender tilbage til hverdagen i virksomheden.
- De sidste spørgsmål og afrunding af dagen.

Nete Kaasen

Nete Kaasen har 10 års erfaring i arbejdet med digital markedsføring. Hun har arbejdet med de fleste discipliner på området, men det er i arbejdet med content marketing, hun ser den største og mest spændende udfordring i at binde disciplinerne sammen i en effektiv markedsføringsplatform.

Siden 2014 har Nete været selvstændig konsulent og hjælper virksomheder med storytelling og markedsføring. Ved at finde den røde tråd i virksomhedens fortælling, skaber hun værdifuldt indhold, der engagerer målgruppen, og hun får de digitale discipliner til at spille sammen i en løsning, der skaber salg.

Undervisningen hos Nete er inspirerende, værdifuld og underholdende. Og så skal du ikke bare lære om digitale discipliner, men i høj grad også om, hvordan psykologi og ledelse spiller ind i forhold til virksomhedens markedsføring.

Nete har mere end 20 års undervisningserfaring, og udover arbejdet med digital markedsføring er hun uddannet indenfor ledelse og positiv psykologi.

Vi har indtil videre lukket ned for vores kurser. Vi beklager ulejligheden.

Andre kurser, du kan være interesseret i

Facebook – Kom videre

Lær hvordan du arbejder professionelt videre med den

Dato

By

Varighed

1 dag

SEO kursus – 3 dage (2 dage + 1 dag)

Lær selv at optimere til side 1 placeringer i Google

Dato

By

Varighed

2 dage + 1 dag

SEO kursus – 1 dag

Dine konkurrenter vil takke dig, hvis du ikke tager dette kursus…

Dato

By

Varighed

1 dag