Lær Digital Markedsføring:
6 ugers uddannelse i Odense

Få digitale superkræfter + 10 ECTS point
– og viden virksomhederne har brug for!

Katja Kirkegaard

Digital Markedsføring graduate

Det har været et stort privilegie at deltage på uddannelsen i Digital Markedsføring hos MindRocket / UCL.

Ikke blot har undervisningen givet mig en bred og omfattende forståelse for, hvilke dynamikker, der rører sig inden for den digitale verden, og hvordan de forskellige kompetencefelter i den digitale markedsføring komplimenterer hinanden.

Underviserne var kompetente og drevet af passionen for netop hver deres digitale kompetenceområde. En passion, som i den grad smittede af på os kursister!

Michael Corfixen

Digital Markedsføring graduate

Særdeles dygtige undervisere hvor man tydeligt mærker deres engagement og viden indenfor de forskellige fagområder.

Meget ”sælgende” og motiverende på den gode måde. En stor del af undervisningen/forberedelsen til de enkelte fag er baseret på brugen af video.

Kurset havde stor relevans i forhold til jobsøgning, da flere headhuntere har påpeget, at jeg netop har et ”hul” i dette område. Udbyttet er jeg 100% tilfreds med, og jeg kan samt vil klart anbefale andre at tage dette kursus.

Digitale Markedsføring uddannelse – du lærer bl.a. om:

  • Digital strategi
  • Målsætninger og KPI (Key Performance Indikators)
  • Hvordan du får en knivskarp kampagnestruktur – (der skærer dit spend / forbrug helt ind til benet)
  • Webanalyse (vi underviser dig i Google Analytics)
  • Konverteringsoptimering
  • Usability og brugertest
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Digital annoncering (du bliver undervist i Google Ads)
  • Relevant jura
  • Konceptudvikling til mobile enheder
  • Sociale medier (Facebook + Instagram)
  • Content marketing

Du får også lov til at arbejde med

  • WordPress hjemmeside-systemet + intro til WooCommerce (webshop)
  • Leadgenerering
  • Email marketing (salg via nyhedsmails)
  • Mobilvideo (optagelse og redigering)
15.300,-
Prisen er eksl. moms

Du får undervisning i de ekstra fagområder på vores marketing uddannelse, fordi du skal have de bedst mulige forudsætninger for at blive skarp til online marketing og online markedsføringsopgaver.

Uddannelsen på UCL i Odense i Digital Markedsføring, er den mest indholdsrige i Danmark. Ingen andre tilsvarende uddannelser dækker så mange undervisningstimer – og så mange spændende “fag”:

WordPress

Du vil på kurset arbejde med CMS-systemet WordPress. WordPress hjemmesider er gratis og en af de

hjemmesidetyper, der bruges oftest i dag. Faktisk er det ca. 25 % af alle hjemmesider og blogs, der er lavet i systemet. Derfor er der også stor sandsynlighed for, at du i dit fremtidige job kommer til at arbejde med en eller flere hjemmesider, som netop er en WordPress hjemmeside.

Når vi arbejder med WordPress, lærer du at arbejde i backend i WordPress. Det er stedet, hvor du indsætter, retter og sletter indhold og designer og opsætter hjemmesiden. Som et plus er WordPress’ backend meget lig den, som de fleste større hjemmeside-systemer har i dag.

Så du er godt kørende, når du har lært at arbejde i WordPress hjemmesider.

WooCommerce

WooCommerce er et gratis shopsystem, som du kan tilknytte til din WordPress hjemmeside, hvis du vil lave en webshop. Du får også en grundlæggende viden om, hvordan du opretter produktkategorier og produkter, og ikke mindst hvordan en webshop fungerer.

SEO / Søgemaskineoptimering

Al online synlighed og markedsføring starter med en søgemaskineoptimering af dit website. SEO har direkte og afgørende betydning for, hvor synlig du er i Google, hvor godt din betalte annoncering i Google Ads (det der før hed Google AdWords) virker, og ikke mindst hvor godt din Facebook-, Instagram-, LinkedIn-annoncering konverterer.

Du lærer bl.a. hvordan du laver en SEO analyse, hvordan du skriver SEO tekster i forhold til on page SEO, og hvilke SEO værktøjer der findes, som kan lette dit arbejde med at søgeoptimere din hjemmeside/webshop.

Google Ads (det der før hed AdWords)

Ads er digital annoncering. Du finder blandt andet ads annoncer i toppen af søgeresultaterne i Google. Når du lærer om Google Ads, lærer du effektiv og grundlæggende opsætning af kampagner, annoncegrupper og annoncer. Du kommer også til at lære, hvornår det giver mening at bruge dem og om de mest effektive typer af Ads – blandt andet retargeting.

 

Sociale Medier (SoMe)

Sociale medier er en vigtig del af digital markedsføring og online marketing. I dette fag fokuserer vi på Facebook og Instagram:

Facebook – Du lærer om, hvad der skal til for at begå sig på Facebook som virksomhed. Og ikke mindst hvad Facebook er og hvad mediet kan og bør bruges til, når virksomheden vil profilere sig overfor kunder og potentielle kunder med Facebook markedsføring.

Instagram – Dette online medie egner sig til visse typer af virksomheder og produkter. Og det kan være et rigtig godt værktøj til den rigtige målgruppe. Du lærer hvad Instagram er og om den rigtige anvendelse til den rigtige målgruppe.

Email Marketing

Email marketing er med stor sandsynlighed den billigste og mest effektive markedsføringskanal – når den bruges rigtigt. I denne del af dit marketing kursus lærer du, hvordan du kan opsætte en e-mail og anvende det i markedsføring som et af de vigtigste online medier i virksomhedernes kamp om kunderne.

På kurset arbejder vi i Mailchimp-systemet, som er det mest udbredte (det er gratis op til 2.000 mailmodtagere). Og ligesom ved WordPress, er de forskellige email marketing systemer tæt på at være ens, og du kan derfor nemt overføre din Mailchimp-viden til et andet mail-system.

Louise Nicolaisen

Digital Markedsføring graduate

MindRocket har gjort det igen!

De har taget de største/bedste Nørder indenfor deres felt i den digitale verden og lavet et suverænt forløb. Undervisernes passion for digital marketing er med til, at man som kursist bare vil have mere af deres viden og har lyst til at udfordre sig selv, indenfor deres område. I har gjort mig sulten på mere!

Det er ikke sidste gang, jeg tager på et kursus ved MindRocket – de får de største anbefalinger herfra!

Leadgenerering og konverteringsoptimering

Leadgenerering – Når kunder besøger virksomhedens hjemmeside og henvender sig eller viser interesse for dens ydelser og/eller produkter har du skaffet et lead. Der er mange værktøjer og hjælpemidler, der kan bruges, og du lærer om de vigtigste.

Konverteringsoptimering – En konvertering er, når kunderne, der besøger websitet, udfylder en kontaktformular, ringer til virksomheden – eller selv foretager en ønsket handling f.eks. at afspille en video. For at det skal lykkes skal du vide, hvad der grundlæggende skal tænkes ind i design og opsætning for at få flest mulige besøgende til at konvertere – det er jo ikke nok bare at få besøg på sitet, vel?

Google Analytics

Analytics er et program, som du kan koble din hjemmeside og/eller webshop sammen med. Formålet med Google Analytic er at se og lære om brugernes adfærd, når de besøger hjemmesiden/webshoppen.

Du lærer, hvordan du opsætter Analytics Google rigtigt og de grundlæggende metrics (hvad du skal kigge på og ikke mindst, hvad de betyder). På den måde kan du f.eks. se hvilke sider på sitet, der performer dårligt, hvor du skal optimere – og hvor der måske skal ændres i strategien.

Content

Indhold – eller content – er en af de vigtigste ingredienser i virksomhedens markedsføring, fordi du bruger det til alt i din marketing strategi. Du kender det måske også som content marketing.

Du bruger først og fremmest indhold på hjemmesiden/webshoppen, men du bruger det også i nyhedsmail, på Facebook, LinkedIn og alle andre kanaler, hvor du vil markedsføre virksomheden/webshoppen.

Kurset lærer dig, hvad godt content er, og hvordan du skriver tekster, der fanger folk, og får dem til at læse dit indhold og dine budskaber.

Og du behøver IKKE være dansklærer eller forfatter for at kunne skrive indhold, der virker – ALLE kan lære det.

Mobilvideo

Alt tyder på at 80 % af al internettrafik vil være video i 2021, og derfor skal du have et videokursus, som en del af faget.

Video er nemlig hamrende effektivt til at konvertere besøgende til at blive kunder – eller til at lære kunderne at bruge produkterne – eller til markedsføring på Facebook – eller til… Listen over hvad video kan bruges til er næsten uendelig.

Du lærer det grundlæggende inden for video, bl.a. at lave små effektive videoer med ordentlig lyd og lys, og du kan både optage og lave din video redigering direkte på din smartphone.

Kursusdatoer
DatoVarighedSted
Vi har indtil videre lukket ned for vores kurser. Vi beklager ulejligheden.
Kurset afvikles af UCL - Se alle datoer og tilmeld dig her
Tanya Dick

Gennem kurser og rådgivning hjælper Tanya Dick små og mellemstore virksomheder med brand- opbygning via sociale medier og med hvordan man som virksomhed kan skabe tætte relationer til nuværende såvel som nye kunder.
Tanya er knivskarp, når det kommer til indhold og kommunikation på sociale medier, og har siden 2010 arbejdet målrettet med Facebook-markedsføring.

Tommy Roved

Tommy har arbejdet med SEO og online marketing siden 2013. Han er uddannet datamatiker og har bl.a. været ansat hos River Online som SEO-specialist, hvor han skaffede mange kunder topplaceringer i Google på selv svære søgeord.

Udover at være en engageret SEO nørd er Tommy også skarp i Analytics og Google Tag Manager samt andre områder indenfor Online marketing. Han er kendt for at være en digital schweizerkniv og tager gerne en udfordring op.

Til dagligt er Tommy beskæftiget som freelance-konsulent i  sin egen virksomhed SEMTO, hvor han hjælper en håndfuld virksomheder med deres digitale markedsføring.

Tommy går som underviser meget op i at få alle med på holdet og sikre, at den viden han har bliver givet bedst muligt videre.

Tommy har følgende certificeringer: Google Analytics Individual Qualification og Google Mobile Sites Certification.

Nete Kaasen

Nete Kaasen har 10 års erfaring i arbejdet med digital markedsføring. Hun har arbejdet med de fleste discipliner på området, men det er i arbejdet med content marketing, hun ser den største og mest spændende udfordring i at binde disciplinerne sammen i en effektiv markedsføringsplatform.

Siden 2014 har Nete været selvstændig konsulent og hjælper virksomheder med storytelling og markedsføring. Ved at finde den røde tråd i virksomhedens fortælling, skaber hun værdifuldt indhold, der engagerer målgruppen, og hun får de digitale discipliner til at spille sammen i en løsning, der skaber salg.

Undervisningen hos Nete er inspirerende, værdifuld og underholdende. Og så skal du ikke bare lære om digitale discipliner, men i høj grad også om, hvordan psykologi og ledelse spiller ind i forhold til virksomhedens markedsføring.

Nete har mere end 20 års undervisningserfaring, og udover arbejdet med digital markedsføring er hun uddannet indenfor ledelse og positiv psykologi.

Michael Meisner

Michael har været nørd hele sit liv – og professionel nørd i over 10 år. Med rødderne i IT administration og support, har han specialiseret sig i webudvikling. Igennem de sidste 10 år har han brændt for at undervise i webudvikling og design, for at give endnu flere lysten til at bygge og arbejde med hjemmesider.

I Michaels undervisning er det vigtigt, at du får pillet ved tingene selv. Udgangspunktet er, at du arbejder på dit eget website – eller på et demosite hvis du ikke har en hjemmeside. En af Michaels helt store evner er at omsætte tung teknisk viden til helt normalt dansk, som alle kan forstå.

Alle kan derfor være med i undervisningen hos Michael, og han er meget opmærksom på at have alle med.

”Der er ikke noget der hedder dumme spørgsmål. Jo flere spørgsmål der kommer, jo sjovere har jeg det. For spørgsmål betyder bare at du er nysgerrig og gerne vil lære mere!”

Nick Becker

Nick Becker er Google Ads specialist og har arbejdet for mange både små, mellemstore og store (internationale) virksomheder. Nick er selvstændig og har 5 års erfaring med online markedsføring – og  Google Ads i særdeleshed.

Nick er uddannet inden for online markedsføring med en professionsbachelor i webudvikling, hvilket også gør, at Nick har kendskab til mange andre af de digitale markedsføringsdiscipliner. Samtidigt får du også en underviser, der ved, at detaljerne er der, hvor man rykker sin konto og skiller sig ud.

Nick har stort fokus på, at du får ”jord under neglene” på kurset og ikke mindst når at bruge nogle af de ting, du lærer på kurset i praksis. Det betyder, at vejen fra teorien til praksis bliver utrolig kort – du komme faktisk til at implementere meget af din nye viden på din Google Ads kampagnekonto med det samme.

Udover Google Ads er Nick også stærk i både Google Analytics, Google Tag Manager, Bing Ads og konverteringsoptimering.

Bo Bjørvik

Udover at være indehaver af videproduktionsselskabet 2bconnect, så har Bo 12 års erfaring med optagelse og produktion af videoer, radio og tv-reklamer.

Du er ikke i tvivl om, at han brænder for at lave video – og for at undervise. Bo’s evner både foran og bagved kameraet – og hans indsigt i at lave videoer der sælger – er meget motiverende. Og du vil helt sikkert få en både sjov og enormt lærerig dag sammen med ham på kurset.

Claus Rump

Claus Rump har arbejdet med SEO siden 2011 og undervist siden 2013. Han har bl.a. været SEO-specialist hos River Online, hvor han sad med flere større virksomheder i sin kundeportefølje. Her kan blandt andet nævnes PietHein.dk og tandlægekæden Godt Smil.

Udover SEO på grundlæggende og avanceret niveau underviser Claus også i e-mail marketing.

Han har startet 2 webshops og flere forretningshjemmesider helt fra bunden, så han kender til alt det benarbejde, der ligger foran dig lige nu. Claus er tidligere Officer i Forsvaret og har derudover mere end 10 års erfaring med internationalt salg og markedsføring.

Claus lever og ånder for søgemaskineoptimering – og for at lære fra sig. Hans dedikerede tilgang til undervisningen vil med sikkerhed smitte af på dig og give dig et ekstra ”skub” i retning af at gå hjem og skabe resultater på DIN hjemmeside eller webshop.

Vi har indtil videre lukket ned for vores kurser. Vi beklager ulejligheden.

Andre kurser, du kan være interesseret i

SEO kursus – 1 dag

Dine konkurrenter vil takke dig, hvis du ikke tager dette kursus…

Dato

By

Varighed

1 dag

Facebook – Kom i gang

Lær at opsætte og bruge din virksomhedsside (rigtigt)!

Dato

By

Varighed

1 dag

WordPress – Grundlæggende

Bliv (rigtig) skarp til de vigtigste funktioner og plugins – på et sprog du forstår!

Dato

By

Varighed

1 dag