Lær Digital Markedsføring:
6 ugers uddannelse i Odense

Få digitale superkræfter + 10 ECTS point
– og viden virksomhederne har brug for!

Forside / Kurser / digtial-markedsfoering

På dette Digitale Marketingforløb lærer du bl.a. om:

Digital strategi
Målsætninger og KPI (Key Performance Indikators)
Webanalyse (vi underviser dig i Google Analytics)
Konverteringsoptimering
Usability og brugertest
Søgemaskineoptimering (SEO)
Digital annoncering (du bliver undervist i Google Ads)
Relevant jura
Konceptudvikling til mobile enheder
Sociale medier (Facebook + Instagram)
Content marketing

Som en ekstra bonus får du også lov til at arbejde med:

WordPress hjemmeside-systemet + intro til WooCommerce (webshop)
Leadgenerering
Email marketing (salg via nyhedsmails)
Mobilvideo (optagelse og redigering)

Du får undervisning i de ekstra fagområder vores marketing uddannelse, fordi du skal have de bedst mulige forudsætninger for, at du bliver ekspert i online marketing og online markedsføringsopgaver.

Derfor skal du tage det her fag i Digital Markedsføring:

Først og fremmest skal vi lige have styr på betegnelserne. Du har måske hørt om digital marketing, digital markedsføring, online marketing og/eller online markedsføring, men hvilken af dem er den rigtige betegnelse?

Det er de alle sammen faktisk.

Og en af de mange grunde til, at du skal tage et fag i digital markedsføring er, at der er rigtig mange jobs at få inden for marketing og markedsføring generelt – og så er det en SUPER spændende branche, der er i konstant udvikling.

E-handlen er vokset næsten 20% om året de seneste år – og der omsættes for mere end 100 milliarder kroner hvert år.

Og med alt det som du lærer på dette forløb, bliver du klædt på til at indgå i en online marketing afdeling – og en hvilken som helst marketing afdeling med digitalt fokus.

Du bliver undervist af eksperter inden for områder som SEO (søgemaskineoptimering / Google-optimering), Google Ads (AdWords), Facebook, Facebook annoncering, mobilvideo, Email amrketing og meget mere – og hvem vil ikke gerne lære fra nogle af de bedste?

markedsføringsplan

WordPress

Du vil på kurset arbejde med CMS-systemet WordPress. WordPress hjemmesider er gratis og en af de

hjemmesidetyper, der bruges oftest i dag. Faktisk er det ca. 25 % af alle hjemmesider og blogs, der er lavet i systemet. Derfor er der også stor sandsynlighed for, at du i dit fremtidige job kommer til at arbejde med en eller flere hjemmesider, som netop er en WordPress hjemmeside.

Når vi arbejder med WordPress, lærer du at arbejde i backend i WordPress. Det er stedet, hvor du indsætter, retter og sletter indhold og designer og opsætter hjemmesiden. Som et plus er WordPress’ backend meget lig den, som de fleste større hjemmeside-systemer har i dag. Så du er godt kørende, når du har lært at arbejde i WordPress hjemmesider.

WooCommerce

WooCommerce er et gratis shopsystem, som du kan tilknytte til din WordPress hjemmeside, hvis du vil lave en webshop. Du får også en grundlæggende viden om, hvordan du opretter produktkategorier og produkter, og ikke mindst hvordan en webshop fungerer.

SEO / Søgemaskineoptimering

Al online synlighed og markedsføring starter med en søgemaskineoptimering af dit website. SEO har direkte og afgørende betydning for, hvor synlig du er i Google, hvor godt din betalte annoncering i Google Ads (det der før hed Google AdWords) virker, og ikke mindst hvor godt din Facebook-, Instagram-, LinkedIn-annoncering konverterer. Du lærer bl.a. hvordan du laver en SEO analyse, hvordan du skriver SEO tekster i forhold til on page SEO, og hvilke SEO værktøjer der findes, som kan lette dit arbejde med at søgeoptimere din hjemmeside/webshop.

Google Ads (det der før hed AdWords)

Ads er digital annoncering. Du finder blandt andet ads annoncer i toppen af søgeresultaterne i Google. Når du lærer om Google Ads, lærer du effektiv og grundlæggende opsætning af kampagner, annoncegrupper og annoncer. Du kommer også til at lære, hvornår det giver mening at bruge dem og om de mest effektive typer af Ads – blandt andet retargeting.

digital marketing

Sociale Medier (SoMe)

Sociale medier er en vigtig del af digital markedsføring og online marketing. I dette fag fokuserer vi på Facebook og Instagram:

Facebook – Du lærer om, hvad der skal til for at begå sig på Facebook som virksomhed. Og ikke mindst hvad Facebook er og hvad mediet kan og bør bruges til, når virksomheden vil profilere sig overfor kunder og potentielle kunder med Facebook markedsføring.

Instagram – Dette online medie egner sig til visse typer af virksomheder og produkter. Og det kan være et rigtig godt værktøj til den rigtige målgruppe. Du lærer hvad Instagram er og om den rigtige anvendelse til den rigtige målgruppe.

Email Marketing

Email marketing er med stor sandsynlighed den billigste og mest effektive markedsføringskanal – når den bruges rigtigt. I denne del af dit marketing kursus lærer du, hvordan du kan opsætte en e-mail og anvende det i markedsføring som et af de vigtigste online medier i virksomhedernes kamp om kunderne.

På kurset arbejder vi i Mailchimp-systemet, som er det mest udbredte (det er gratis op til 2.000 mailmodtagere). Og ligesom ved WordPress, er de forskellige email marketing systemer tæt på at være ens, og du kan derfor nemt overføre din Mailchimp-viden til et andet mail-system.

Leadgenerering og konverteringsoptimering

Leadgenerering – Når kunder besøger virksomhedens hjemmeside og henvender sig eller viser interesse for dens ydelser og/eller produkter har du skaffet et lead. Der er mange værktøjer og hjælpemidler, der kan bruges, og du lærer om de vigtigste.

Konverteringsoptimering – En konvertering er, når kunderne, der besøger websitet, udfylder en kontaktformular, ringer til virksomheden – eller selv foretager en ønsket handling f.eks. at afspille en video. For at det skal lykkes skal du vide, hvad der grundlæggende skal tænkes ind i design og opsætning for at få flest mulige besøgende til at konvertere – det er jo ikke nok bare at få besøg på sitet, vel?

Google Analytics

Analytics er et program, som du kan koble din hjemmeside og/eller webshop sammen med. Formålet med Google Analytic er at se og lære om brugernes adfærd, når de besøger hjemmesiden/webshoppen.

Du lærer, hvordan du opsætter Analytics Google rigtigt og de grundlæggende metrics (hvad du skal kigge på og ikke mindst, hvad de betyder). På den måde kan du f.eks. se hvilke sider på sitet, der performer dårligt, hvor du skal optimere – og hvor der måske skal ændres i strategien.

digital marketing

Content

Indhold – eller content – er en af de vigtigste ingredienser i virksomhedens markedsføring, fordi du bruger det til alt i din marketing strategi. Du kender det måske også som content marketing. Du bruger først og fremmest indhold på hjemmesiden/webshoppen, men du bruger det også i nyhedsmail, på Facebook, LinkedIn og alle andre kanaler, hvor du vil markedsføre virksomheden/webshoppen.

Kurset lærer dig, hvad godt content er, og hvordan du skriver tekster, der fanger folk, og får dem til at læse dit indhold og dine budskaber. Og du behøver IKKE være dansklærer eller forfatter for at kunne skrive indhold, der virker – ALLE kan lære det.

Mobilvideo

Alt tyder på at 80 % af al internettrafik vil være video i 2021, og derfor skal du have et videokursus, som en del af faget. Video er nemlig hamrende effektivt til at konvertere besøgende til at blive kunder – eller til at lære kunderne at bruge produkterne – eller til markedsføring på Facebook – eller til… Listen over hvad video kan bruges til er næsten uendelig.

Du lærer det grundlæggende inden for video, bl.a. at lave små effektive videoer med ordentlig lyd og lys, og du kan både optage og lave din video redigering direkte på din smartphone.

Hvad kan du med et digital markedsføring kursus?

Udover de ting, der er listet til at starte med, så kommer du også til at kunne have digitale marketing jobs, hvor du fx skal lave en markedsføringsplan eller en marketingstrategi. Du lærer jo også, hvordan, du laver markedsføring på sociale medier, så du kan også blive SoMe-ansvarlig.

Kursusdatoer
DatoVarighedSted
Mandag den 21. Januar, 2019 6 uger Odense EAL / UCL

Vælg by for at se dato

    Se alle datoer

    Adresse

    Vælg by for at se adresse

    Tidspunkt
    08:45 – 16:00

    Varighed
    6 uger


    Tidspunkt
    08:45 – 16:00

    Varighed
    6 uger


    15.300,-

    Prisen er ekskl. moms og taxameter

    Prisen er inklusiv fuld forplejning.
    Bemærk venligst, at afmelding skal ske senest 14 dage inden kursusstart.

    Underviser
    Tanya Dick

    Gennem kurser og rådgivning hjælper Tanya Dick små og mellemstore virksomheder med brand- opbygning via sociale medier og med hvordan man som virksomhed kan skabe tætte relationer til nuværende såvel som nye kunder.
    Tanya er knivskarp, når det kommer til indhold og kommunikation på sociale medier, og har siden 2010 arbejdet målrettet med Facebook-markedsføring.

    Bo Bjørvik

    Udover at være indehaver af videproduktionsselskabet 2bconnect, så har Bo 12 års erfaring med optagelse og produktion af videoer, radio og tv-reklamer.

    Du er ikke i tvivl om, at han brænder for at lave video – og for at undervise. Bo’s evner både foran og bagved kameraet – og hans indsigt i at lave videoer der sælger – er meget motiverende. Og du vil helt sikkert få en både sjov og enormt lærerig dag sammen med ham på kurset.

    Claus Rump

    Claus har arbejdet med SEO siden 2011 og undervist siden 2013. Han har bl.a. været SEO-specialist hos River Online, hvor han sad med flere større virksomheder i sin kundeportefølje. Her kan blandt andet nævnes PietHein.dk og tandlægekæden Godt Smil – begge virksomheder vækstede han mærkbart i Google.

    Udover SEO på grundlæggende og avanceret niveau underviser Claus også i e-mail marketing.

    Han har startet 2 webshops og flere forretningshjemmesider helt fra bunden, så han kender til alt det benarbejde, der ligger foran dig lige nu. Claus er tidligere Officer i Forsvaret og har derudover mere end 10 års erfaring med internationalt salg og markedsføring.

    Claus lever og ånder for søgemaskineoptimering – og for at lære fra sig. Hans dedikerede tilgang til undervisningen vil med sikkerhed smitte af på dig og give dig et ekstra ”skub” i retning af at gå hjem og skabe resultater på DIN hjemmeside eller webshop.

    Tommy Roved

    Tommy har arbejdet med SEO og online marketing siden 2013. Han er uddannet datamatiker og har bl.a. været ansat hos River Online som SEO-specialist, hvor han skaffede mange kunder topplaceringer i Google på selv svære søgeord.

    Udover at være en engageret SEO nørd er Tommy også skarp i Analytics og Google Tag Manager samt andre områder indenfor Online marketing. Han er kendt for at være en digital schweizerkniv og tager gerne en udfordring op.

    Til dagligt er Tommy beskæftiget som freelance-konsulent i  sin egen virksomhed SEMTO, hvor han hjælper en håndfuld virksomheder med deres digitale markedsføring.

    Tommy går som underviser meget op i at få alle med på holdet og sikre, at den viden han har bliver givet bedst muligt videre.

    Tommy har følgende certificeringer: Google Analytics Individual Qualification og Google Mobile Sites Certification.

    Nete Kaasen

    Nete får store lys i øjnene, når snakken falder på virksomheders evne til at gøre en forskel. Ikke bare med deres produkt, men med den værdi de repræsenterer for målgruppen og med den historie de fortæller omverden.

    Der hvor Nete virkelig brænder igennem ér, når hun får lov til at tale om, hvordan virksomheder gennem content marketing og storytelling kan aktivere det limbiske system i hjernen. Det skaber klik, som øger den organiske rækkevidde på sociale medier, giver højere åbnings- og klikprocenter på nyhedsbreve og – ikke mindst -mere salg.

    Nete har oprindeligt en PBA i undervisning, men har arbejdet med online markedsføring siden 2010. I dag sidder hun som Senior Content Advisor hos River Online. Hos MindRocket underviser hun i content marketing og nyhedsbreve, og så er hun holdleder på vores akademiuddannelse Digital Markedsføring.

    Tilmeld dig
    Tilmeld
    • Valg af kursus

    • Deltagere
    • Kundetype


    • Virksomhed informationer
    • Fakturering

    • Generel information
      • Du kan vinde et gratis kursus hver eneste måned
      • Du får gode tips, viden og tilbud på vores kurser