Analytics Kursus:
Lær at forstå og bruge din data (effektivt)

Optimer dit website til mere trafik, flere leads og mere salg via Analytics

Forside / Kurser / google-analytics-kursus

Super konkret Google Analytics kursus, hvor du lærer at forstå og ikke mindst bruge Analytics til at forbedre din hjemmeside eller webshop performance. Hvordan måler du på de faktorer, der er vigtige for netop DIN forretning? Hvilke sider på dit website performer dårligt? Og hvordan skal du sætte ind?

På dette begynderkursus i Analytics, vil du få en god indsigt i, hvilke muligheder der er i Analytics, hvad end du arbejder fuldtid med jeres digitale tilstedeværelse, eller hvis du blot ønsker at kunne se (og forstå) den data, du har adgang til.

Det lærer du på kurset

Google Analytics er en guldmine af data og information om din hjemmeside eller webshop. Men der er også så meget information, at det kan virke overvældende, hvis du ikke lige præcis ved, hvor du skal lede.

Du får gennemgået de forskellige rapporter, begreber og analyser, som findes i form af værktøjer.

Og du bliver undervist i, hvor du finder den mest relevante data for netop din forretning. Det kan f.eks. være:

  • – Hvor mange nye brugere får du ind fra organisk trafik (besøgende der finder dig i Google)?
  • – Hvor mange konverteringer (besøgende der køber, udfylder en kontaktformular eller lign.) får du fra AdWords, Google eller Facebook?
  • – Hvilke landingssider (sider som folk lander på, når de rammer dit website) klarer sig bedst/dårligst?
  • – Hvilke kanaler (f.eks. Google, Bing, AdWords, Facebook, LinkedIn eller lign.) giver dig den mest værdifulde trafik?
  • – Brugeradfærd: Hvordan bevæger dine brugere sig rundt på din hjemmeside eller webshop?
  • – Og meget mere…

Under kurset i Analytics vil du komme til at lære om de mest brugbare funktioner og begreber og ikke mindst, hvorfor de er vigtige for din forretning, og hvad du kan bruge dem til. Du lærer blandt andet om:

  • – Afvisningsprocent / bounce rate
  • – Dwell time
  • – Henvisning /referral
  • – Kilde/medium
  • – Sessioner
  • – Brugere
  • – Og mange flere

Lær at bruge Analytics-data til at forbedre dit website

Du lærer, hvordan de forskellige data kan bruges til at forbedre jeres besøgendes oplevelse på jeres hjemmeside og ikke mindst at identificere muligheder for at forbedre de enkelte sider. På den måde kan du optimere, så det giver flere henvendelser, trafik eller salg.

Du kan få meget konkret viden om at optimere dit website på vores SEO kursus – og du kan lære at mestre Google AdWords på vores AdWords kursus.

Det kan fx være meget nyttig viden at kunne identificere de sider, hvor dine besøgende opholder sig mest, når de er inde på websitet. Her kan der ses yderligere på, om de agerer som I forventer det, eller om der skal laves nye veje hen til de sider, hvor I gerne vil have konverteringerne.

Du lærer blandt andet også, om du har konkrete sider med en for høj afvisningsprocent.  Og du lærer mere om, hvordan du identificerer om dette er godt eller skidt.

Målsporing, fejl og bevægelse på sitet

Vi kommer ind på målopsætning og hvorfor det er så vigtigt at have sat god målsporing op.

Hvad med fejl og andre uforudsete ting der kan ske på sitet – Hvordan kan vi se/opdage det?

Du får en forståelse for, hvordan trafikken på sitet bevæger sig og lære at spotte fra hvilken side de besøgende forlader jeres side – Det kan være super nyttig information, hvis du ikke får nok konverteringer i form af salg, henvendelser eller andre actions.

Analytics-data kan give dig stor værdi

Den data du kan få igennem Analytics, og som du vil lære at trække ud på kurset, kan bruges til mange formål og give dig stor værdi i prioriteringen af, hvor du vil ligge kræfterne i at forbedre performance og online synlighed.

 

Benytter du et online marketingbureau? Så er det et must at forstå Analytics-data

Hvis du eller I har et eksternt bureau til at hjælpe jer med online marketing såsom SEO (søgemaskineoptimering), Facebook eller AdWords, så er det også en væsentlig fordel, hvis I har kendskab til Google Analytics og hvordan, I kan analysere på det arbejde, der bliver lavet. Så kan I bedre se (og forstå)  værdien af det – og stille kritiske spørgsmål 😉

Opret dit eget dashboard i Google Analytics

Når vi har været det hele igennem, vil vi slutte af med at kigge på, hvordan du opsætter dine egne dashboards i Analytics. Det kan give dig et meget hurtigere overblik over de vigtigste data, som du gerne vil holde øje med.

Du kan desuden eksportere dem, så du f.eks. kan sende dem til andre i din virksomhed, som har interesse i hjemmesidens / webshoppens performance. Og som med alt andet i Analytics, er der selvfølgelig også her et hav af muligheder – men du bliver guidet sikkert igennem.

I løbet at kurset vil din underviser også komme med små tips og tricks, som du kan bruge med det samme – og som vil gøre dit ”Analytics-liv” meget nemmere.

Under hele kurset sidder du og arbejder inde i Google Analytics, så det vil være en klar fordel, hvis du har adgang til virksomhedens Analyticskonto. På den måde kan du en-til-en sidde og gøre det, du får vist af din underviser.

Hvis du ikke har adgang til en Analyticskonto, så har din underviser en konto, du kan arbejde på.

Kursusdatoer
DatoVarighedSted
Aalborg
Aalborg
Tirsdag den 29. Maj, 2018
1 dag Aalborg
Aarhus
Aarhus
Onsdag den 6. Juni, 2018
1 dag Aarhus
Kolding
Kolding
Onsdag den 13. Juni, 2018
1 dag Kolding
København
København
Fredag den 22. Juni, 2018
1 dag København
Aarhus EAAA
Aarhus EAAA
Tirsdag den 7. August, 2018
1 dag Aarhus EAAA
Kolding
Kolding
Onsdag den 15. August, 2018
1 dag Kolding
København
København
Mandag den 20. August, 2018
1 dag København
Aarhus EAAA
Aarhus EAAA
Onsdag den 5. September, 2018
1 dag Aarhus EAAA
Odense
Odense
Fredag den 14. September, 2018
1 dag Odense
København
København
Torsdag den 20. September, 2018
1 dag København
Esbjerg
Esbjerg
Torsdag den 27. September, 2018
1 dag Esbjerg
Aarhus EAAA
Aarhus EAAA
Torsdag den 4. Oktober, 2018
1 dag Aarhus EAAA
København
København
Torsdag den 25. Oktober, 2018
1 dag København
Aalborg
Aalborg
Torsdag den 15. November, 2018
1 dag Aalborg
Odense
Odense
Tirsdag den 20. November, 2018
1 dag Odense
København
København
Onsdag den 28. November, 2018
1 dag København
Program
08.45 - 09:00

Vi gennemgår og afstemmer forventninger til dagens Google Analytics-undervisning.

09:00 - 09:30

Opsætning af Analyticskonto og implementering af tracking-koden, samt en kort gennemgang af hvordan det hele fungerer.

09:30 - 10:15

Vi gennemgår de vigtigste begreber i Analytics, som afvisningsprocent, session/bruger, kilder, kohorte mm.

10:15 - 12:15

Du lærer de forskellige rapporter at kende samt hvad du helt konkret kan bruge dem til. Det er bl.a. rapporterne Realtid, Målgruppe, Anskaffelse, Konverteringer, Kilde/medium, Landingssider, Alle sider m.fl.

12:15 - 12:45
12:45 - 13:15

Fortsat

13:15 - 13:30

Opsætning af Mål er en af de helt vigtige discipliner i Analytics - du lærer hvilke Mål, der giver mening at opsætte på DIT website - og hvordan du gør det.

13:30 - 14:15

Du lærer brug og opsætning af funktionen Site Search samt tilkobling af Google Search Console (det tidligere Google Webmaster Tools). Du får også en introduktion til Google Search Console.

14:15 - 14:30
14:30 - 15:15

Ud fra dine konkrete behov lærer du at opsætte Dashboards i Google Analytics, så du hurtigt og nemt får overblik - og de rapporter og data du skal bruge.

15:15 - 16:30

Her kan du arbejde lidt mere konkret med det, du har lært i løbet af dagen. Du kan få hjælp til konkrete udfordringer, opsætninger og spørgsmål ift. lige netop DIN hjemmeside eller webshop.

Vælg by for at se dato

    Se alle datoer

    Adresse

    Vælg by for at se adresse

    Tidspunkt
    08:45 – 16:30

    Varighed
    1 dag


    Tidspunkt
    08:45 – 16:30

    Varighed
    1 dag


    2.995,-

    Prisen er ekskl. moms

    Prisen er inklusiv fuld forplejning.
    Er I flere fra samme virksomhed, der ønsker at deltage, kan I nøjes med at give fuld pris for én person og få de andre til 50% af originalprisen.

    Bemærk venligst, at afmelding skal ske senest 7 dage inden arrangementet finder sted.
    Derefter vil du ikke kunne få refunderet din billet. Du kan dog altid sende en anden, hvis du blot husker at give os besked.

    Underviser
    Tilmeld dig
    Tilmeld
    • Valg af kursus

    • Deltagere
    • Kundetype


    • Virksomhed informationer
    • Fakturering

    • Generel information
      • Du kan vinde et gratis kursus hver eneste måned
      • Du får gode tips, viden og tilbud på vores kurser