Analytics Kursus:
Lær at forstå og bruge din
data (effektivt)

Optimer dit website til mere trafik, flere leads og mere salg via Analytics

Super konkret Google Analytics kursus

Hvor du lærer at forstå og ikke mindst bruge Analytics til at forbedre din hjemmeside eller webshop performance. Hvordan måler du på de faktorer, der er vigtige for netop DIN forretning? Hvilke sider på dit website performer dårligt? Og hvordan skal du sætte ind?

På dette begynderkursus i Analytics, vil du få en god indsigt i, hvilke muligheder der er i Analytics, hvad end du arbejder fuldtid med jeres digitale tilstedeværelse, eller hvis du blot ønsker at kunne se (og forstå) den data, du har adgang til.

Det lærer du på Google Analytics kurset

  Hvor mange nye brugere får du ind fra organisk trafik? – (altså besøgende der finder dig i Google)

  Hvor mange konverteringer får du fra AdWords, Google eller Facebook?– (altså besøgende der køber, udfylder en kontaktformular eller lign.)

  Hvilke landingssider klarer sig bedst/dårligst? – (altså sider som folk lander på, når de rammer dit website)

  Hvilke kanaler giver dig den mest værdifulde trafik? – (f.eks. Google, Bing, AdWords, Facebook, LinkedIn eller lign.)

  Brugeradfærd: Hvordan bevæger dine brugere sig rundt på din hjemmeside eller webshop? – Se hvor du kan optimere flowet

  Og meget mere…

2.995,-
Prisen er eksl. moms

Blåt felt bottom

Det lærer du på kurset

Google Analytics er en guldmine af data og information om din hjemmeside eller webshop. Men der er også så meget information, at det kan virke overvældende, hvis du ikke lige præcis ved, hvor du skal lede.

Du får gennemgået de forskellige rapporter, begreber og analyser, som findes i form af værktøjer.

Og du bliver undervist i, hvor du finder den mest relevante data for netop din forretning.

Under kurset i Analytics vil du komme til at lære om de mest brugbare funktioner og begreber og ikke mindst, hvorfor de er vigtige for din forretning, og hvad du kan bruge dem til. Du lærer blandt andet om:

  •   –  Afvisningsprocent / bounce rate
  •   –  Dwell time
  •   –  Henvisning /referral
  •   –  Kilde/medium
  •   –  Sessioner
  •   –  Brugere
  •   –  Og mange flere

Lær at bruge Analytics-data til at forbedre dit website

Du lærer, hvordan de forskellige data kan bruges til at forbedre jeres besøgendes oplevelse på jeres hjemmeside og ikke mindst at identificere muligheder for at forbedre de enkelte sider. På den måde kan du optimere, så det giver flere henvendelser, trafik eller salg.

Du kan få meget konkret viden om at optimere dit website på vores SEO kursus – og du kan lære at mestre Google AdWords på vores AdWords kursus.

Det kan fx være meget nyttig viden at kunne identificere de sider, hvor dine besøgende opholder sig mest, når de er inde på websitet. Her kan der ses yderligere på, om de agerer som I forventer det, eller om der skal laves nye veje hen til de sider, hvor I gerne vil have konverteringerne.

Du lærer blandt andet også, om du har konkrete sider med en for høj afvisningsprocent. Og du lærer mere om, hvordan du identificerer om dette er godt eller skidt.

Målsporing, fejl og bevægelse på sitet

Vi kommer ind på målopsætning og hvorfor det er så vigtigt at have sat god målsporing op.

Hvad med fejl og andre uforudsete ting der kan ske på sitet – Hvordan kan vi se/opdage det?

Du får en forståelse for, hvordan trafikken på sitet bevæger sig og lære at spotte fra hvilken side de besøgende forlader jeres side – Det kan være super nyttig information, hvis du ikke får nok konverteringer i form af salg, henvendelser eller andre actions.

Analytics-data kan give dig stor værdi

Den data du kan få igennem Analytics, og som du vil lære at trække ud på kurset, kan bruges til mange formål og give dig stor værdi i prioriteringen af, hvor du vil ligge kræfterne i at forbedre performance og online synlighed.

Du bliver undervist af MEGET erfaren Analytics Specialist

Nemt omsættelig Analytics undervisning med fokus på at bruge dataen håndgribeligt i din forretning
Små hold - normalt kun 4 - 6 virksomheder
25% kollegarabat: Tag din kollega med til skarp pris
25% Gengangerrabat: Kom billigt på dit næste kursus (inden for 2 måneder)

Benytter du et online marketingbureau? Så er det et must at forstå Analytics-data

Hvis du eller I har et eksternt bureau til at hjælpe jer med online marketing såsom SEO (søgemaskineoptimering), Facebook eller AdWords, så er det også en væsentlig fordel, hvis I har kendskab til Google Analytics og hvordan, I kan analysere på det arbejde, der bliver lavet. Så kan I bedre se (og forstå)  værdien af det – og stille kritiske spørgsmål ????

Opret dit eget dashboard i Google Analytics

Når vi har været det hele igennem, vil vi slutte af med at kigge på, hvordan du opsætter dine egne dashboards i Analytics. Det kan give dig et meget hurtigere overblik over de vigtigste data, som du gerne vil holde øje med.

Du kan desuden eksportere dem, så du f.eks. kan sende dem til andre i din virksomhed, som har interesse i hjemmesidens / webshoppens performance. Og som med alt andet i Analytics, er der selvfølgelig også her et hav af muligheder – men du bliver guidet sikkert igennem.

I løbet at kurset vil din underviser også komme med små tips og tricks, som du kan bruge med det samme – og som vil gøre dit ”Analytics-liv” meget nemmere.

Under hele kurset sidder du og arbejder inde i Google Analytics, så det vil være en klar fordel, hvis du har adgang til virksomhedens Analyticskonto. På den måde kan du en-til-en sidde og gøre det, du får vist af din underviser.

Hvis du ikke har adgang til en Analyticskonto, så har din underviser en konto, du kan arbejde på.

Kursusdatoer
DatoVarighedSted
Vi har indtil videre lukket ned for vores kurser. Vi beklager ulejligheden.
Kurset afvikles af UCL - se mere og tilmeld dig her
Program
08.45 - 09:00

Vi gennemgår og afstemmer forventninger til dagens Google Analytics-undervisning.

09:00 - 09:30

Opsætning af Analyticskonto og implementering af tracking-koden, samt en kort gennemgang af hvordan det hele fungerer.

09:30 - 10:15

Vi gennemgår de vigtigste begreber i Analytics, som afvisningsprocent, session/bruger, kilder, kohorte mm.

10:15 - 12:15

Du lærer de forskellige rapporter at kende samt hvad du helt konkret kan bruge dem til. Det er bl.a. rapporterne Realtid, Målgruppe, Anskaffelse, Konverteringer, Kilde/medium, Landingssider, Alle sider m.fl.

12:15 - 12:45
12:45 - 13:15

Fortsat

13:15 - 13:30

Opsætning af Mål er en af de helt vigtige discipliner i Analytics - du lærer hvilke Mål, der giver mening at opsætte på DIT website - og hvordan du gør det.

13:30 - 14:15

Du lærer brug og opsætning af funktionen Site Search samt tilkobling af Google Search Console (det tidligere Google Webmaster Tools). Du får også en introduktion til Google Search Console.

14:15 - 14:30
14:30 - 15:15

Ud fra dine konkrete behov lærer du at opsætte Dashboards i Google Analytics, så du hurtigt og nemt får overblik - og de rapporter og data du skal bruge.

15:15 - 16:30

Her kan du arbejde lidt mere konkret med det, du har lært i løbet af dagen. Du kan få hjælp til konkrete udfordringer, opsætninger og spørgsmål ift. lige netop DIN hjemmeside eller webshop.

Claus Rump

Claus har arbejdet med SEO siden 2011 og undervist siden 2013. Han har bl.a. været SEO-specialist hos River Online, hvor han sad med flere større virksomheder i sin kundeportefølje. Her kan blandt andet nævnes PietHein.dk og tandlægekæden Godt Smil.

Udover SEO på grundlæggende og avanceret niveau underviser Claus også i e-mail marketing.

Han har startet 2 webshops og flere forretningshjemmesider helt fra bunden, så han kender til alt det benarbejde, der ligger foran dig lige nu. Claus er tidligere Officer i Forsvaret og har derudover mere end 10 års erfaring med internationalt salg og markedsføring.

Claus lever og ånder for søgemaskineoptimering – og for at lære fra sig. Hans dedikerede tilgang til undervisningen vil med sikkerhed smitte af på dig og give dig et ekstra ”skub” i retning af at gå hjem og skabe resultater på DIN hjemmeside eller webshop.

Vi har indtil videre lukket ned for vores kurser. Vi beklager ulejligheden.

Andre kurser, du kan være interesseret i

AdWords

Lær hvordan du bliver ekspert på din egen konto – og gør den rentabel!

Dato

By

Varighed

1 dag

SEO kursus – 1 dag

Dine konkurrenter vil takke dig, hvis du ikke tager dette kursus…

Dato

By

Varighed

1 dag

SEO kursus – 3 dage (2 dage + 1 dag)

Lær selv at optimere til side 1 placeringer i Google

Dato

By

Varighed

2 dage + 1 dag