Social Selling med LinkedIn:
Skab relationssalg (og bundlinje)

Lær at mestre relationssalg – i erhvervslivets digitale golfklub!

Forside / Kurser / /linkedin-social-selling

Har du også opdaget at dine normale salgsmetoder ikke er lige så effektive som tidligere? Mange har de sidste år måttet erfare, at kold kanvas ikke længere er så brugbart til at skaffe møder – og ikke mindst salg.

Du har måske også hørt om begrebet Social Selling? Dorte Møller Madsen er en af Danmarks mest erfarne på dette område, og hun vil lære dig, hvordan du kan bruge LinkedIn til at:

Finde potentielle kunder
Tiltrække de rette kunder, så de selv kontakter dig
Aktivere dit netværk så de er skarpere på at ”holde øje i markedet for dig”
Bruge LinkedIn som et aktiv i hele din salgsproces, fra leadgenerering til det at holde linjen varm og ikke mindst åben hos eksisterende kunder.

Med Social Selling vil du kunne opnå, at blive anerkendt som særlig relevant på dit felt og dermed sikre dig, at kunderne selv henvender sig – eller finder dig specielt relevant at holde møde med.

Rigtigt mange kunder i dag starter deres købsrejse online. 76 % af dem siger, at de valgte den leverandør, der inspirerede dem først – og i øvrigt stoler 74% på en leverandør anbefalet af netværket.  Er din målgruppe blandt de ca. 2 mio. danske personprofiler på LinkedIn, så er det en værdifuld kanal til at komme på deres radar.

Se også vores LinkedIn kursus med fokus på din profil.

Et mix af ninja tricks, øvelser og dialog

Kurset er et mix af den erfarne og passionerede undervisers inspiration og praktiske arbejde ved din egen pc’er. Social selling-kurset er meget hands-on. Du kommer til at arbejde med dit eget netværk, dine egne lister og ikke mindst få nye vinkler på, hvilket indhold der kan være interessant i forhold til dine kunders købsrejse.

Vi dykker desuden ned i et hav af underviserens ”ninja tricks”, og vi lover dig, at der vil være adskillige ”Hmm… det vidste jeg ikke, at man kunne”. Du vil gå hjem med styrket motivation men også ideer til, hvordan du kan bruge LinkedIn i dit salgsarbejde.

Social Selling metoderne er især velegnet, hvis du sælger noget af større værdi, der involverer flere parter og kræver en vis tillid og overvejelse fra kundens side.

Underviseren kalder LinkedIn for: ”Erhvervslivets digitale golfklub” og vil vise dig hvorfor.

Fra kursus til daglig brug

For at sikre du også efter kurset ”holder næsen i sporet”, så rundes dagen af med at lave en plan for, hvordan DU vil bruge LinkedIn – og hvilke mål du vil sætte dig.

Det får du ud af LinkedIn kurset

Du får uden tvivl set på salg med lidt nye briller. Du skal naturligvis ikke skrotte alt, hvad du gør i dag, men vi kan love, at du går hjem med en opgraderet værktøjskasse. LinkedIn og Social Selling metoderne har vundet indpas i Danmark og vil kunne hjælpe dig til at skaffe leads og møder med potentielle kunder.

Du får desuden lært hvilken adfærd, der risikerer at skræmme potentielle kunder væk på LinkedIn og hvordan, du i stedet kan tiltrække de rette kunder. Det er dem, der er interesserede i at komme i dialog. Og når du lærer den rette adfærd, får du måske endda decideret serveret brandvarme leads.

Så er du træt af ikke at kunne trænge igennem via kold kanvas, så kom og lær, hvordan du kan bruge LinkedIn til at både styrke dit brand, din pipeline og din bundlinje.

Kursusdatoer
DatoVarighedSted
København
København
Tirsdag den 24. April, 2018
1 dag København
Aarhus EAAA
Aarhus EAAA
Torsdag den 3. Maj, 2018
1 dag Aarhus EAAA
Odense
Odense
Onsdag den 16. Maj, 2018
1 dag Odense
Kolding
Kolding
Tirsdag den 12. Juni, 2018
1 dag Kolding
Program
08:45 - 09:00

Vi gennemgår og afstemmer forventninger til dagens undervisning

09:00 - 09:15

B2B salg gennemgår i disse år en stor forandring. Vi kigger på disse forandringer og ser på, hvordan moderne kunder køber, og hvad de lægger vægt på. Få formlen til at skabe kontakt til kunderne.

09:15 - 09:30

LinkedIn bliver brugt af mange til Social Selling, og vi måler med deres indbyggede værktøj din SSI score - og gennemgår de 4 parametre der udgør Social Selling.

09:30 - 10:30

Med skiftevis inspiration og konkrete eksempler – øvelser og dialog med de andre deltagere, arbejder du med at optimere og bygge din LinkedIn profil, så den på bedste vis understøtter dig i dit salg. Ved tilmelding får du en ”profil-forberedelses-liste”. Den rummer spørgsmål og ting, du bør have med på dagen.

10:30 - 11:15

Guldet ligger i data – vi arbejder med avanceret søgning, og du lærer bl.a. at sætte LinkedIn op til at sende dig potentielle leads - direkte på mail!

11:15 - 12:00

Lær at spotte online kontaktsignaler – hvem skal du række ud efter, hvornår og hvordan? Sådan connecter du med potentielle kunder. Sådan går du fra at være kontakt på LinkedIn til at skabe møder.

12:00 - 12:15

Er du er i tvivl om, hvad du får ud af LinkedIn Premium, og om det er pengene værd? Dorte gennemgår, hvad du får ud af det - og hvad InMails er for en størrelse.

12:15 - 12:45
12:45 - 13:45

Hvordan kan du være aktiv på LinkedIn, så det skaber værdi? Hvad pokker skal du dele? Og hvad kendetegner de gode statusopdateringer? Vi kigger på din kunders købsproces og taler om, hvad der er værdifuldt indhold ud fra det.
Du lærer at begå dig og turde være (meget) mere aktiv på LinkedIn.

13:45 - 14:00

Et kig på hvordan du kan lære mere om både nye og eksisterende kunder.

14:00 - 14:15
14:15 - 14:45

Vi dykker ned i LinkedIn Grupperne og ser på, hvor det er relevant at gøre hvad.
Derudover sikrer vi, at du har LinkedIn tilgængeligt på din SmartPhone og endeligt får du et sneak peak ind i LinkedIns overbygning til Social Selling: Sales Navigator.

14:45 - 15:30

Dorte gennemgår de rutiner, hun selv har på LinkedIn i en travl arbejdsuge. Nogle er hver dag, nogle er hver uge og nogle en gang i kvartalet. Derudover slutter vi af med at opsummere, hvilke KPI’er /succeskriterier, der findes som sælger på LinkedIn. Du kommer ligeledes til at sætte dig mål for, hvad du vil gå efter, når du går ud fra kursuslokalet.

Vælg by for at se dato

    Se alle datoer

    Adresse

    Vælg by for at se adresse

    Tidspunkt
    08:45 – 15:30

    Varighed
    1 dag


    Tidspunkt
    08:45 – 15:30

    Varighed
    1 dag


    2.995,-

    Prisen er ekskl. moms

    Prisen er inklusiv fuld forplejning.
    Er I flere fra samme virksomhed, der ønsker at deltage, kan I nøjes med at give fuld pris for én person og få de andre til 50% af originalprisen.

    Bemærk venligst, at afmelding skal ske senest 7 dage inden arrangementet finder sted.
    Derefter vil du ikke kunne få refunderet din billet. Du kan dog altid sende en anden, hvis du blot husker at give os besked.

    Underviser
    Dorte Møller Madsen

    Dorte har arbejdet med LinkedIn siden 2006 og undervist ca. lige så længe. Hun har siden 2013 drevet konsulentfirmaet STORMVIND og har mere end 17 års erfaring fra IT-branchen inden for med markedsføring, salg og forretningsudvikling. Dorte er en af de helt store eksperter inden for LinkedIn og social selling, og TV2 trækker med jævne mellemrum på hendes ekspertise.

    Dortes 12 års erfaring med LinkedIn, entusiasme, professionalisme og praktiske tilgang til mediet vil sende dig fra kurset med en fornyet lyst og evne til at mestre LinkedIn og skabe SYNLIGE resultater.

    Udover at være konsulent og underviser er Dorte også professionel foredragsholder og anerkendt for sin smittende energi og evne til at aktivere deltagerne.

    Tilmeld dig
    Tilmeld
    • Valg af kursus

    • Deltagere
    • Kundetype


    • Virksomhed informationer
    • Fakturering

    • Generel information
      • Du kan vinde et gratis kursus hver eneste måned
      • Du får gode tips, viden og tilbud på vores kurser

    DU KUNNE OGSÅ VÆRE INTERESSERET I