Bliv seriøs med din
virksomhedsside på Facebook

Lær hvordan du arbejder professionelt videre med den

Kom videre med din Facebook side

Kom i dybden med Algoritmer, grafik, målrettet kommunikation, annoncer og få styr på hvordan reglerne helt præcis er for konkurrencer på Facebook. Med dette udvidede Facebook kursus bliver du skarp på hvilken strategi der er den helt rigtige for din side.

Fleggaard Auto

Theresa Schrøder - Marketing Koordinator

“Facebook Kom videre-kurset er et super godt redskab til at få finpudset sine SoMe kompetencer. Vi glæder os allerede nu til at tage fat i de værktøjer vi fik med fra Tanya.”

Danske Patienter

Rikke Skovgaard - Kommunikationskonsulent

Kurset var lige det, jeg sad og manglede. Der er langt mellem kurser med et så konkret indhold, som man fik her, når det handler om sociale medier.

 

På dette kursus for lettere øvede lærer du om:

  Algoritmen på Facebook

  Målrettet kommunikation (der sælger)

  Grafik der får brugerne (og dermed dine kunder) til at standse op

  Konkurrencer på Facebook

  Annoncering: Få fuld valuta for dine penge

  Strategi

2.995,-
Prisen er eksl. moms

Er din virksomhed rimelig ny på Facebook? Så check i stedet vores grundlæggende Facebook kursus ud!

På kurset lærer du helt konkret om:

– Facebooks algoritme
Sådan fungerer den, og sådan kan du få den til at arbejde for dig.

– Hvordan du målretter din kommunikation
Hvordan skriver du, så dine modtagere finder det interessant?
Sammen skal vi se på, hvordan du laver godt indhold (og bliver ved med at få idéer), der skaber værdi for brugerne.

– Hvilken type grafik du kan bruge til at fange din målgruppes interesse
Vidste du, at du har mindre end ét sekund til at fange dine brugeres opmærksomhed?
Lær, hvordan du skaber blikfang med grafikker, du selv kan lave.

– Hvad andre har gjort med deres Facebook konkurrencer
Lad dig inspirere af gode eksempler på, hvordan en konkurrence kan skabe værdi for din virksomhed uden at overtræde hverken Facebooks ellers markedsføringslovens retningslinjer.

– Hvad Facebook Annoncering er
Hvad er forskellen på at booste et opslag og bruge Facebooks annonceadministrator?
Få et kort indblik i dine muligheder og bliv mere synlig.

– Formålet med at lave en strategi for din Facebook virksomhedsprofil
Et mål uden en plan er bare en drøm, og lige præcis derfor er det en fordel at have en strategi for din tilstedeværelse. Hvordan og hvornår opnår du det, du gerne vil?

Eksempler og content plan

I løbet af kursusdagen skal vi se på en række eksempler på virksomheder, der gør det både godt og mindre godt på Facebook. Du kan ikke undgå at blive inspireret af deres succeser og lære af deres fejl.

Afslutningsvis skal du arbejde med at lave en content plan, som du kan arbejde videre med hjemme i virksomheden. Ved netop at lave en content plan og følge den, er der større sandsynlighed for, at du kontinuerligt får nyt, spændende og ikke mindst gennemtænkt indhold på din side – det skaber værdi for både dig og brugerne.

Vigtigt!
Du skal have administratoradgang til virksomhedens Facebook-side inden kurset!

Du bedes medbringe egen computer, så du har mulighed for at arbejde med tingene i praksis i løbet af dagen.

Lav en strategi og kom videre med din virksomhedsprofil på Facebook

Få hjælp til at udarbejde en startegi, der øger jeres organiske Facebook trafik
Små hold - normalt kun 4 - 6 virksomheder
25% kollegarabat: Tag din kollega med til skarp pris
25% Gengangerrabat: Kom billigt på dit næste kursus (inden for 2 måneder)

Er du klar til at tage det næste skridt på Facebook?

Hvis ja, skal du tage på vores Facebook Annoncerings kursus. Her bliver du helt skarp på hvordan man annoncerer på Facebook og får mest valuta for dine annonceringskroner.

Kursusdatoer
DatoVarighedSted
Vi har indtil videre lukket ned for vores kurser. Vi beklager ulejligheden.
Kurset afvikles af UCL - se mere og tilmeld dig her
Program
08:45 - 09:00
09:00 - 09:30

Det skal du tænke over: Hvem har ansvaret for din side? Hvad får dine kunder ud af, at du er på Facebook? Hvad er formålet med din tilstedeværelse på Facebook? Hvordan håndterer du kritiske kommentarer, opslag, anmeldelser mm.? Hvad vil du poste?

09:30 - 10:00

Målgrupper er ofte brede, og det kan være en ulempe, når du skal skræddersy dit indhold til dem.
Derfor kan du med fordel arbejde med en Persona, hvor du går helt tæt på og får bedre mulighed for at kommunikere (endnu) mere skarpt og præcist, så det fanger dine modtagere.

10:00 - 10:15

Stræk benene, Hent mere kaffe og check din Facebookside (0;

10:15 - 10:30

Nu skal du prøve at lave en persona med udgangspunkt i din primære målgruppe. En rigtig god øvelse, som kan tilføre værdi efter kurset, hvor du skal arbejde mere aktivt med både dit indhold og din målgruppe.

10:30 - 12:00

Møder dine følgere også en mur af tekst, når de besøger din Facebook-side? Lær, hvordan du gør dine tekster appetitlige, både af udseende og med engagerende indhold. Kort sagt opslag, som dine følgere bare MÅ interagere med.

12:00 - 12:30

Frokost med en let anretning og networking

12:30 - 13:15

Få gode ideer til konkurrencer, du kan køre på Facebook og bliv klædt godt på til IKKE at overtræde hverken Facebooks eller markedsføringslovens retningslinjer på området. Hør om brandværdien ved konkurrencer.

13:15 - 14:00

Hvad er forskellen på at booste et opslag og bruge Facebooks annonceadministrator? Hør også om, hvordan du opsætter en annonce, lidt om dark posts, planlægning og målgrupper.

14:00 - 14:30

Fokus på billeder. Hvornår må du anvende andres billeder i din egen markedsføring?
Efter dette kursus kommer du aldrig til at tage et tilfældigt billede på Google og bruge på dine medier, for det er nemlig de færreste der har givet dig lov til det, og det kan blive en dyr affære, hvis du ikke kender til ophavsretten og er opmærksom på, hvad du må.

14:30 - 14:45

Kaffe, kage og networking

14:45 - 15:15

Hvad fanger dine modtageres opmærksomhed? Hvordan slipper du af med stockfotos, og hvad har grafik egentlig med Marslows behovspyramide at gøre? Lær, hvordan du nemt og hurtigt kan lave egne grafiker, der kan spare dig for både tid og penge.

15:15 - 15:30

Lær, hvordan du finder ud af, hvilke opslag dine følgere godt kan lide, og hvilke der ikke performer så godt. De tal du ser, er ikke altid helt retvisende, og derfor er det en fordel at du ved, hvad der gemmer sig bag og hvordan du bruger tallene til at blive klogere på, hvordan du får fuld valuta for din indsats på Facebook.

15:30 - 16:00

Skab et overblik over kommende indhold på din side. Hvad vil du fortælle om? Hvordan vil du fortælle det, og hvornår?

Tanya Dick

Gennem kurser og rådgivning hjælper Tanya Dick små og mellemstore virksomheder med brand- opbygning via sociale medier og med hvordan man som virksomhed kan skabe tætte relationer til nuværende såvel som nye kunder.
Tanya er knivskarp, når det kommer til indhold og kommunikation på sociale medier, og har siden 2010 arbejdet målrettet med Facebook-markedsføring.

Vi har indtil videre lukket ned for vores kurser. Vi beklager ulejligheden.

Andre kurser, du kan være interesseret i

Facebook – Kom i gang

Lær at opsætte og bruge din virksomhedsside (rigtigt)!

Dato

By

Varighed

1 dag

Facebook Annoncering

Lær SELV at lave kampagner, annoncer og retargeting

Dato

By

Varighed

1 dag

Instagram

Går du glip af leads, kunder og salg hver dag på Instagram? Kom i gang nu…

Dato

By

Varighed

1 dag

LinkedIn Kursus

Bliv ekspert på din egen profil – og professionel på LinkedIn!

Dato

By

Varighed

1 dag