Er din virksomhed rimelig ny på Facebook? Så check i stedet vores grundlæggende Facebook kursus ud!
– Algoritmen på Facebook
Sådan fungerer den, og sådan kan du få den til at arbejde for dig.
– Målrettet kommunikation
Hvordan skriver du, så dine modtagere finder det interessant?
Sammen skal vi se på, hvordan du laver godt indhold (og bliver ved med at få idéer), der skaber værdi for brugerne.
– Grafik, der får brugerne til at standse op
Vidste du, at du har mindre end ét sekund til at fange dine brugeres opmærksomhed?
Lær, hvordan du skaber blikfang med grafikker, du selv kan lave.
– Konkurrencer på Facebook
Lad dig inspirere af gode eksempler på, hvordan en konkurrence kan skabe værdi for din virksomhed uden at overtræde hverken Facebooks ellers markedsføringslovens retningslinjer.
– Annoncering: Få fuld valuta for dine penge
Hvad er forskellen på at booste et opslag og bruge Facebooks annonceadministrator?
Få et kort indblik i dine muligheder og bliv mere synlig.
– Strategi
Et mål uden en plan er bare en drøm, og lige præcis derfor er det en fordel at have en strategi for din tilstedeværelse. Hvordan og hvornår opnår du det, du gerne vil?
I løbet af kursusdagen skal vi se på en række eksempler på virksomheder, der gør det både godt og mindre godt på Facebook. Du kan ikke undgå at blive inspireret af deres succeser og lære af deres fejl.
Afslutningsvis skal du arbejde med at lave en content plan, som du kan arbejde videre med hjemme i virksomheden. Ved netop at lave en content plan og følge den, er der større sandsynlighed for, at du kontinuerligt får nyt, spændende og ikke mindst gennemtænkt indhold på din side – det skaber værdi for både dig og brugerne.
Du bedes medbringe egen computer, så du har mulighed for at arbejde med tingene i praksis i løbet af dagen.
Dato | Varighed | Sted |
---|---|---|
København Torsdag den 26. April, 2018 København København | 1 dag | København |
Esbjerg Fredag den 4. Maj, 2018 Esbjerg Esbjerg | 1 dag | Esbjerg |
Odense Onsdag den 16. Maj, 2018 Odense Odense | 1 dag | Odense |
Aarhus EAAA Torsdag den 17. Maj, 2018 Aarhus EAAA Aarhus EAAA | 1 dag | Aarhus EAAA |
Odense Onsdag den 6. Juni, 2018 Odense Odense | 1 dag | Odense |
Kolding Fredag den 8. Juni, 2018 Kolding Kolding | 1 dag | Kolding |
Aarhus EAAA Onsdag den 20. Juni, 2018 Aarhus EAAA Aarhus EAAA | 1 dag | Aarhus EAAA |
København Torsdag den 28. Juni, 2018 København København | 1 dag | København |
Det skal du tænke over: Hvem har ansvaret for din side? Hvad får dine kunder ud af, at du er på Facebook? Hvad er formålet med din tilstedeværelse på Facebook? Hvordan håndterer du kritiske kommentarer, opslag, anmeldelser mm.? Hvad vil du poste?
Målgrupper er ofte brede, og det kan være en ulempe, når du skal skræddersy dit indhold til dem.
Derfor kan du med fordel arbejde med en Persona, hvor du går helt tæt på og får bedre mulighed for at kommunikere (endnu) mere skarpt og præcist, så det fanger dine modtagere.
Stræk benene, Hent mere kaffe og check din Facebookside (0;
Nu skal du prøve at lave en persona med udgangspunkt i din primære målgruppe. En rigtig god øvelse, som kan tilføre værdi efter kurset, hvor du skal arbejde mere aktivt med både dit indhold og din målgruppe.
Møder dine følgere også en mur af tekst, når de besøger din Facebook-side? Lær, hvordan du gør dine tekster appetitlige, både af udseende og med engagerende indhold. Kort sagt opslag, som dine følgere bare MÅ interagere med.
Frokost med en let anretning og networking
Få gode ideer til konkurrencer, du kan køre på Facebook og bliv klædt godt på til IKKE at overtræde hverken Facebooks eller markedsføringslovens retningslinjer på området. Hør om brandværdien ved konkurrencer.
Hvad er forskellen på at booste et opslag og bruge Facebooks annonceadministrator? Hør også om, hvordan du opsætter en annonce, lidt om dark posts, planlægning og målgrupper.
Fokus på billeder. Hvornår må du anvende andres billeder i din egen markedsføring?
Efter dette kursus kommer du aldrig til at tage et tilfældigt billede på Google og bruge på dine medier, for det er nemlig de færreste der har givet dig lov til det, og det kan blive en dyr affære, hvis du ikke kender til ophavsretten og er opmærksom på, hvad du må.
Kaffe, kage og networking
Hvad fanger dine modtageres opmærksomhed? Hvordan slipper du af med stockfotos, og hvad har grafik egentlig med Marslows behovspyramide at gøre? Lær, hvordan du nemt og hurtigt kan lave egne grafiker, der kan spare dig for både tid og penge.
Lær, hvordan du finder ud af, hvilke opslag dine følgere godt kan lide, og hvilke der ikke performer så godt. De tal du ser, er ikke altid helt retvisende, og derfor er det en fordel at du ved, hvad der gemmer sig bag og hvordan du bruger tallene til at blive klogere på, hvordan du får fuld valuta for din indsats på Facebook.
Skab et overblik over kommende indhold på din side. Hvad vil du fortælle om? Hvordan vil du fortælle det, og hvornår?
Adresse
Tidspunkt
08:45 – 16:00
Varighed
1 dag
2.995,-
Prisen er ekskl. moms
Prisen er inklusiv fuld forplejning.
Er I flere fra samme virksomhed, der ønsker at deltage, kan I nøjes med at give fuld pris for én person og få de andre til 50% af originalprisen.
Bemærk venligst, at afmelding skal ske senest 7 dage inden arrangementet finder sted.
Derefter vil du ikke kunne få refunderet din billet. Du kan dog altid sende en anden, hvis du blot husker at give os besked.
Gennem kurser og rådgivning hjælper Tanya Dick små og mellemstore virksomheder med brand- opbygning via sociale medier og med hvordan man som virksomhed kan skabe tætte relationer til nuværende såvel som nye kunder.
Tanya er knivskarp, når det kommer til indhold og kommunikation på sociale medier, og har siden 2010 arbejdet målrettet med Facebook-markedsføring.
UDTALELSER FRA TIDLIGERE KURSISTER
“Kurset var lige det, jeg sad og manglede.
Der er langt mellem kurser med et så konkret indhold, som man fik her, når det handler om sociale medier.”
Rikke Skovgaard, Kommunikationskonsulent Danske Patienter
DU KUNNE OGSÅ VÆRE INTERESSERET I